dimarts, 16 d’abril del 2019

FIDELITZAR ???

Sovint fem les coses sense tindre consciència de la influència i repercussions que poden arribar a tindre aquella petita acció que has començat a fer.

Vaig col.locar fa uns quants mesos la càmara de fototrampeig per aligot comú i milà, sempre amb esquer. I com sempre passa, mai no m´han arribat a baixar al punt de fotografia, però si que vaig tindre la gran sorpresa de poder fotografiar el duc (Bubo bubo). (Dies enrere ja vaig fer una entrada al blog al respecte).

Així que ara el meu gran objectiu és el duc. En aquests últims dies he aconseguit aquest video que m´ompla d´alegria poder compartir amb tots vosaltres.




En aquest cas vaig posar com a esquer un conill de mides considerables que vaig trobar mort a la carretera, i que estava prou sencer.
El conill no va passar d´aquella mateixa nit, i al crepuscle ja va aparèixer el duc que no va tardar gens en fer-lo desaparèixer de la imatge. Llàstima que no vaig calcular correctament els segons de durada del video, però s´intueix perfectament que no se'l va menjar in situ, sinó que se'l va emportar, segurament al niu, motivat pels polls que segurament deu tindre en aquestes dates.
Vaig comprovar que pels voltants no hi haguès restes de menjar del conill, pell, ossos, etc... però no, confirmació que el va prendre.

Arrel de compartir el video, em va arribar un article sobre alimentació suplementària , facilitat per Josep Melero, i en aquest article s´explica els beneficis que comporta poder realitzar una alimentació suplementària, sobretot en espècies sensibles com és el duc.

L´estudi diu que els rapinyaires en territoris de baixa qualitat com és el nostre, on gairebé no hi ha conill, bàsic en la dieta del duc; i territoris amb baixos nivells de productivitat van respondre amb més força a l´alimentació suplementària que els rapinyaires en territoris amb nivells més alts de productivitat natural.
Per tant, i tenint en compte que els polls estaran amb ells al mateix niu fins a l´Octubre, procuraré fer una aportació setmanal en aquest lloc, de manera que intentaré ajudar en la mesura del posible que tots els polls tirin envant, i tambè fidelitzarem la parella a la Vall del Maldanell.

1 comentari:

  1. Tenint en compte que el duc és una espècie molt escassa la teva aportació de menjar suplementària és tot un encert.

    ResponElimina