dissabte, 4 de febrer del 2017

CURIOSITATS DEL FRED I ELS OCELLS

La tercera setmana de Gener, va ser la que va fer tant fred a tot Catalunya. A la nostra zona, Vall del Maldanell – Sud de l´Urgell, vam tindre temperatures de -8ºC el dia 18/01/2017. Els dies posteriors la temperatura va continuar a valors de -4ºC / -5ºC.

Totes les basses d´aigua i tolls d´aigua devien estar gelats, així que un dels dies vaig anar a trencar el gel de l´observatori de les Comeseuques. I quina doblada de gel! Vaig haver d´agafar una pedra perquè no hi havia manera. No el vaig poder arribar a trencar tot, però sí que van quedar escletxes per on els ocells poguessin beure aigua.

Amb tot aquest enrenou i força soroll, vaig entrar dins la cabana per si venia algun ocell valent. No van passar ni cinc minuts i van començar a aparèixer merles, pit-roig, mallerenga carbonera... crec que estaven assedegades!

Us deixo constància d´una seqüència de la merla, on es veu que es posa damunt el gel, i introdueix el bec a l´escletxa oberta per on pot veure aigua.







Un altra dia feia un sol radiant, i uns 15ºC al migdia. Vaig pensar que era un bon moment per anar a veure quina freqüència i quins ocells venien en un dia tant assolejat. La sorpresa va ser que no va vindre ningú. Absolutament NINGÚ.

Dedueixo que quan és temps de fred, això és el que volen els ocells, FRED! No dies amb temperatures anormals que els despistin.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada