dilluns, 18 de setembre del 2017

COLLTORT. BIMBO !!

30 de Juliol. M´aixeco ben aviat, i ja que no hi ha previst ningú a l´observatori Els Sentits, vaig una estoneta a veure quina evolució està fent l´estiu ornitològicament parlant.

Entro a les 8'00 hrs. i de seguida comença l´activitat: rossinyol, mallerenga carbonera i blava, mosquiter, tallarol de casquet.... i de sobte un ocell que no tenia controlat, que no havia vist mai. Sense guia, totalment perduda amb l´espècie que estava observant, començo a fer fotografies. 
8'45 hrs. aproximadament, i veig que només es posa pels troncs, a l´ombra, per lo que evita que pugui fer una bona fotografia.
El cor a 1000 i no em centro per parametritzar correctament la càmera, i de sobte marxa. No s´ha espantat... simplement l´he perdut de vista...

Hem torno a centrar novament amb les altres espècies com el gratapalles, verdum... disgustada per no haver pogut aconseguir una bona foto.

Al cap d´un moment, però, el torno a veure. No havia marxat!!! Simplement el seu to gris brunenc, amb franges negres i clares alhora hem despita de tal manera que el confonc amb l´entramat de troncs que em serveixen de valla per delimitar l´observatori.

Aconsegueixo fer una fotografia mig bona, entre ombra i sol, però suficient per passar-la ràpidament a l´amic entès i anellador Òscar Pérez que hem salvarà de la meva ignorància al cap de poca estona.

Un colltort!! Bimbo a Els Sentits!! No n´havia vist mai cap i durant tota la setmana vaig transmetre la meva alegria a tots els que m´envolten i saben apreciar el valor que dono a aquestes observacions.

Us adjunto les millors fotografies que vaig poder fer. No són molt bones perquè la emoció en aquell moment era màxima. De les 8'45 hrs. fins les 9'11 hrs. va estar davant els meus ulls i quan em despistava un moment havia de tornar a esforçar-me per localitzar-lo ja que es confon facilment amb els troncs.

































1 comentari: