dissabte, 4 de febrer del 2017

MERLA ALBINA O AMB LEUCISME

Ho intentem, però no ens n´hem sortim... ja fa un parell d´anys que em van avisar que veien un ocell molt blanc en ple hivern.
Sempre sobre la mateixa hora, de cara al vespre, quan encara s´hi veia una mica. No em sabien identificar quina espècie, per molts que ensenyés llibres i fotografies.

Enguany, ja avisada que l´ocell tornava a estar al mateix lloc de sempre, vaig decidir col.locar la càmera de fototrampeig a veure si hi havia sort.

Vam col.locar la càmera penjada de l´arbre on acostuma a posar-s´hi, i al davant una bola de greix penjada d´una altra branca per a cridar l´atenció, i enganxar-la menjant. Els resultats van ser els següents:





Després de comentar-ho amb companys molt més especialitzats que jo em van comentar que possiblement era un merla albina o amb leucisme. Però necessitàvem més fotografies, i complertes, per poder estar segurs.

Així que la segona vegada vam tornar a col.locar la càmera, també en una branca del mateix arbre direccionada cap al tronc central, que vaig untar prèviament amb una barreja de greix i cucs. Van sortir més de 5.000 fotografies en 3 dies, ja que va coincidir amb dies de força vent. Després d´analitzar totes les fotografies, no en va haver cap que sortir l´ocell.

Però no ens donem per vençuts. La tercera vegada vaig col.locar la càmera a terra, aprofitant que hi ha troncs d´ametlles, vaig crear un petit escenari i en el que hi vaig posar gra d´ordi. Si era una merla, aquestes acostumen a donar salts per desplaçar-se, i tindriam més sort.

Però després d´una setmana tampoc hem obtingut resultats.

Paral.lelament vam anar un dia amb prismàtics i certament vam veure que es tractava d´una merla, però al ser tant lluny i per falta d´experiència, queda pendent encara si és totalment albina o no. Falten proves científiques !!
Quan tinguem resultats, us mantindrem informats.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada